zondag 30 maart 2008

ONTDEKKINGEN :: Anne Van Amstel (geb. 1974)

Open brief aan Al Qa'ida

Ook u kent Abrahams smeekbede:
"Heer, spaar mijn stad als U binnen haar muren
twintig of zelfs maar tien rechtvaardigen aantreft!"

Ik ben niet rechtvaardig en u bent zeker God niet,
al speelt u heer en meester over dood en leven.
Toch vraag ik u met recht om mij te sparen,

omdat ik groene stroom gebruik, waarvoor
geen bloed vloeit dan het koude bloed van vogels
die op hun vlucht een windmolen ontmoeten;

omdat ik als forens de trein pak, niet de auto;
omdat ik aan de kassa geen plastic tassen blief;
omdat ik polyester mijd en ademend katoen draag;

omdat ik geen geloof hecht aan een westers recht op rijkdom;
omdat u in de olie mag gaan zwemmen,
als dat uw moordlust indamt: die prijs betaal ik graag.

Ontzie daarom op dagen dat ik werk
het treinverkeer tijdens de spits, dus ook dat in de
Schipholtunnel - ik weet hoeveel ik vraag.

Ontzie daarom elk doel waarbij een kans bestaat op
lijken die bij leven uw broeders niets misdeden.
Ontzie daarom elk doel, of streef uw doel voorbij.


(bron: http://www.annevanamstel.nl)

Geen opmerkingen: